Point & Shoot



Social Print Studio is inviting photographers to participate in a contest, for which you have to share your favourite picture you took in 2015. I believe those of you who have been rading me for a while now, know me well enough to know that there was no way I could say no to this. 

This picture means a lot to me. I took it in Esquina, Corrientes in February 2015. It was not the best time in my life but I was able to reconnect with my old self. I did horseback riding and show jumping from the age of 5 til the age of 12. After an accident, I freaked out and decided to quit. Which was sad, because I was doing well in the sport and enjoyed it very, vey much. I never really picked up the sport again but rode two or three times after and got frustrated and anxious and didn't enjoy it half as much as I used to. It was as if I had forgotten how to deal with a horse. I felt useless. But when dad and I travelled to the countryside, I decided to try again. We rode in group with some european tourists across a lake and saw the sunset. But this time, I was able to connect with the horse. An animal so noble and loving and so beautiful that it did almost bring me to tears. Despite the fact that the people in the picture are not us, I was very happy to capture this moment in the sunset and in the middle of the water. Not only it was a beautiful scenery but I also felt so comfortable with the horse it made me feel like I could pick the sport back up if I wanted it enough.

Some of you may have heard of Social Print Studio, some of you may not, but they are a printing company. They have many, many different products which I would absolutely love to try out some day. You can print you Instagram pictures or even a whole photobook. I am very interested in the latter to either make myself a physical portfolio or even make little books with pictures from my travels. For those of you who live in Argentina like me, I particularly asked the company about shipping and the kindly replied with this link about international shipping. You may have heard that importations are back on, so this might be a good chance to try. I will definitely let you know if I end up ordering a photobook or some prints.

Social Print Studio está invitando a fotógrafos del mundo a participar de un concurso para el cual hay que compartir tu foto preferida que sacaste en el 2015. Creo que los que están rondando por acá hace bastante saben que, si tenía que ver con algo fotográfico, no había forma de que me negara.

Esta foto significa mucho para mí. La saqué en Esquina, Corrientes en Febrero del 2015. No era la mejor etapa de mi vida pero, de alguna forma u otra, terminé reconectándome conmigo misma. Hice equitación desde los 5 año hasta los 12. Después de un accidente, enloquecí y terminé dejando la actividad. Lo cual es bastante triste porque me iba muy bien y me encantaba. Nunca volví a hacerlo competitivamente pero sí monté unas dos o tres veces después, lo cual me frustró, me generó ansiedad al borde de ponerme a llorar y no lo disfruté ni un poquito. Era como si me hubiese olvidado de como se montaba y como tratar al caballo. Me sentí una inútil. Pero cuando papá y yo viajamos el año pasado, decidí volver a intentarlo. Andamos en grupo con turistas de europa, cruzamos un lago y vimos como se ponía el sol en el horizonte. Pero esta vez, me sentí cómoda y sentí que podía conectar con el caballo. Un animal tan noble y amoroso y hermoso que casi lloro de lo contenta que estaba. Si bien en esta foto no estamos nosotros, ni papá ni yo, estoy muy contenta de haber capturado este momento en el medio del agua. No solo la vista era alucinante, sino que yo estaba bien. Hasta llegué a pensar que si, realmente quería, podría volver a montar de forma competitiva.

Quizás alguno de ustedes escuchó de Social Print Studio, quizás algunos no, pero son una compañía que se dedica a impresiones fotográficas. Tienen un montón de productos distintos que me encantaría poder probar algún día. Se pueden imprimir fotos de Instagram en formato cuadrado o mismo un photobook de fotografías. Este úiltimo es el que más me llama la atención, más que nada para crearme un portfolio físico o mismo libros de recuerdos de viajes. Para los que viven en Argentina como yo, le pedí a la compañía que por favor compartieran conmigo información sobre shipping internacional, costos y demás. Tal vez escucharon que las importaciones están abriéndose nuevamente, asique definitivamente les contaré si termino comprando algo.

Post a Comment