BAFW | 2


El segundo día fue más tranqui, con desfiles con un perfil más bajo, pero no por eso menos geniales. Presencié el desfile de Emilse Martinez, Maison Nomade y Alló Martinez. Alló Martinez fue el que más me gustó, y gracias a un compañero fotógrafo que me enseñó a manejar los balances de blanco de mi nueva cámara, estas fotos fueron las que más me gustaron. Detalles que levanté de lo que vi: una colección, en su mayoría, monocromática con toques de verde esmeralda. A pesar de ser siluetas sueltas, sin llegar a ser baggy o oversized, siempre está la cintura marcada. Tejidos, capas y faux fur.

The second day was slightly more relaxed, with lower profile shows, but still as great. I attended Emilse Martinez's show, as well as Maison Nomade and Alló Martinez. The latter was the one I enjoyed the most and, thanks to a fellow photographer who taught me how to set the manual white balance in my new camera, the pictures from this turned out to be my favourite. Details I picked up from what I've seen: the collection was mostly monochrome, with a slight emerald green touch. The silhouttes were loose but never baggy or oversized, and there was always special attention to the models waists. Knitted jumpers, capes and faux fur.









Post a Comment